Blogs

April 29, 2016

What is the value of a Diploma? / Miért fektessünk a tudásba?
We can state that academic degrees have lost their value they had some decades ago, but how do we know that this will stay as it is nowadays, or will its regard change again in the near future? Are we ready to take the risk of a bad decision today that can influence our whole future?
Kijelenthetjük, hogy a diploma ma nem rendelkezik olyan értékkel, mint jópár évtizeddel ezelőtt; ugyanakkor nem tudhatjuk, hogy ez így marad-e vagy a közeli jövőben ismét megváltozik. Vajon merjük-e vállalni annak a kockázatát, hogy a rossz döntés, amit ma hozunk az egész későbbi jövőnket meghatározhatja?

January 18, 2016

Is a Socially Loud Leader a Good Leader?
There is a big noise about how companies are trying to get people more engaged in their internal social communication. The answer is simple: By forcing them. Companies are measuring employees’ on-line collaboration activities, but unfortunately they can only measure the quantitative factor of their social interaction neglecting totally the qualitative factor. We are sacrificing quality for quantity to structure the unstructurable.

May 19, 2015

Who is Driving Innovation?
It is the first time that the Academia experiences what it means to be the follower.

As an Opinion Leader his personal objective is to burn pictures in people’s mind via metaphors and visual stories in order to transform them into future e-Leaders, who understand technology evolution and the adaptation to everyday business environment with main emphasis on the human aspect and the personalised motivation.
 
 
 
Véleményvezérként elsődleges célja, hogy képeket rögzítsen az emberek fejébe metaforák és vizuális történetek segítségével annak érdekében, hogy e-Vezetőkké formálja őket, olyan emberekké, akik megértik a technológia fejlődését és képesek megfelelően adaptálni azt a mindennapos munkakörnyezetben kiemelt hangsúlyt fektetve az emberi oldalra és a személyre szabott motivációra.
 
 
Ως διαμορφωτής της κοινής γνώμης ο προσωπικός του στόχος είναι να χαράξει εικόνες στο μυαλό των ανθρώπων με τη χρήση μεταφορών και οπτικών ιστοριών, προκειμένου να μετατραπούν σε μελλοντικούς διευθύνοντες που κατανοούν την εξέλιξη της τεχνολογίας και την προσαρμογή της στο καθημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, με κύρια έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα και τα εξατομικευμένα κίνητρα.